آموزش یوگا, مقالات

یوگا راهی برای رسیدن به آرامش

یوگا راهی برای رسیدن به آرامش

[vc_row][vc_column][vc_column_text]یوگا راهی برای رسیدن به آرامش – دنیای امروز پر از استرس و فشارهای گوناگون است. تحقیقات نشان داده، ظهور بیشتر بیماری ها در بدن ناشی از استرس و فشارهای عصبی می باشد. هر فرد موظف است برای سلامت جسم و ذهن خود قدمی بردارد. بدون تردید یوگا راهی برای رسیدن به آرامش، کاهش استرس ها و در نتیجه بهبود وضعیت روح و روان است. شما با انجام منظم تمرینات، حال بهتری را تجربه خواهید کرد. تجربه ای که یقینا تبدیل به یک عادت خواهد شد.

 

زیبآذین در این مقاله به تاثیرات و فواید این ورزش باستانی می پردازد. اگر قصد شروع یوگا را دارید، این مقاله راهنمای شما خواهد بود، و اطلاعات مفیدی در اختیارتان می گذارد. پس با ما همراه شوید.

 

یوگا و کاهش استرس

 یوگا در قدم اول به شما یاد می دهد که چطور درست نفس بکشید. به هر دم و بازدم خود توجه کنید. و بر روی نفس هایتان متمرکز شوید. اگر در موقعیت های استرس زا این تمرین ساده را انجام دهید، پس از گذشت یک دقیقه متوجه خواهید شد که آرامش در شما برقرار شده است. همچنین ضربان آرام و طبیعی قلب خود را حس خواهید کرد. این حس آرامش با خوشحالی همراه خواهد بود زیرا، شما یک گام در جهت سلامت روح و روان خود برداشته اید.

یوگا راهی برای رسیدن به آرامش

یوگا و قدرت بدنی

 درست است که یوگا به «آرامش و سکون ذهن» مشهور است اما، این ورزش باستانی متشکل از حرکات فیزیکی می باشد که از مبتدی تا پیشرفته را پوشش می دهد. شما با انجام حرکت های(آسانا) به قدرت بدنی خواهید رسید. اما این قدرت بدنی می تواند به قدرت ذهن نیز کمک کند. زیرا برای انجام حرکت ها، نیاز به تمرکز و حضور ذهن می باشد.

 

همچنین این ورزش باستانی قادر است شما را به تعادل و صلح با جهان پیرامون تان نزدیک کند. زیرا شما به قدرت ذهنی ای می رسید که توانایی عبور از مشکلات و فشارها برایتان آسان تر خواهد شد.

 

یوگا چگونه عمل می کند؟

 یوگا مجموعه ای از تنفس های عمیق و درست، حرکات کششی، نشسته، ایستاده، خم به جلو، خم به عقب و سیکل های سلام بر خورشید می باشد. بررسی ها و تحقیقات روانشناسی نشان داده، تاثیراتی که این مجموعه به روی ذهن و جسم فرد می گذارد، مشابه تاثیرات داروهای آرام بخش و تسکین دهنده روان می باشد. گفتنی است افراد سالم با وضعیت روحی طبیعی هم از این تاثیرات برخوردار می شوند و حرکات آسانا سبب تقویت قدرت ذهن و روان این افراد خواهد شد.

یوگا سبک های گوناگونی دارد که در بعضی سبک ها مانند یوگا قدرتی و آشتانگا، به دلیل انجام حرکات قدرتی و مکث بیشتر در حرکات، عمل چربی سوزی هم اتفاق می افتد. اما تنظیم سوخت و ساز بدن در تمام سبک های آن رخ می دهد.

یوگا راهی برای رسیدن به آرامش

از آن جهت که یوگا در کاهش استرس موثر بوده و همچنین می تواند سیستم اعصاب را تقویت کرده و عملکرد آن را بهبود ببخشد، به عنوان یک روش روان درمانی و ضد افسردگی شناخته می شود.

 

تحقیقات در زمینه این ورزش باستانی تا به امروز در سطح گسترده ای انجام شده که نشان می دهد، یوگا علاوه بر تاثیرات روان درمانی، به روی سبک زندگی هر فرد، اختلالات خواب و رژیم غذایی تاثیر گذار است. و می تواند وضعیت هر کدام را بهبود ببخشد.یوگا راهی برای رسیدن به آرامش

 

محبوبیت یوگا

 یوگا از هزاران سال پیش تا به امروز توسط استادان و علاقه مندان به این سبک، همواره دنبال شده و در حال گسترش می باشد. این روزها این ورزش بیش از هر زمان دیگری شناخته شده و محبوبیت فراوانی را در بین عموم مردم پیدا کرده است.

 

شاید دلیل قانع کننده این محبوبیت، تاثیرات شگفت انگیز این ورزش باستانی باشد.سالن های تخصصی یوگا، لوازم جانبی مربوط به این ورزش، صنعت پوشاک، نشریات تخصصی یوگا و… فواید یوگا هر روز در حال گسترش می باشد. تمام این ها نشانه ها و دلایل خوبی برای شروع آن می باشند.

 

یوگا و افسردگی

گزارشات سازمان بهداشت جهانی نشان می دهد که سالانه افراد زیادی مبتلا به اختلالات روحی و افسردگی می شوند. این آمار محدود به سن و جنس خاصی نبوده و احتمال افسردگی در افراد جوان، پیر، زن و مرد به یک میزان می باشد. اما مراجعه به مراکز روان درمانی و گذراندن جلسات لازم تا رسیدن به بهبودی، نیازمند صرف هزینه بالایی می باشد. شاید پرداخت این هزینه برای بسیاری از افراد امکان پذیر نباشد.

 

از آنجا که تحقیقات جهانی، تاثیر یوگا در درمان افسردگی را ثابت کرده است، شروع یوگا می تواند راهی برای رسیدن به بهبودی و سلامت روح و روان باشد. صرف هزینه ماهیانه برای شرکت در جلسات یوگا و تجربه اوقات لذت بخش و آرامش دهنده، به جای صرف هزینه های بالا و طولانی مدت جلسات روان درمانی، راهکاری معقول و منطقی به نظر می رسد.

برای امتیاز به این محصول کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][latest_posts_carousel title=”مطالب مرتبط با یوگا” post_num=”10″ category=”84″][/vc_column][/vc_row]

برای امتیاز به این محصول کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *