فنگ شویی, مقالات

فنگ شویی دفتر کار

فنگ شویی دفتر کار

رعایت کردن اصول فنگ شویی در هر مکانی موجب افزایش انرژی های مثبت در آن خواهد شد. در این مقاله دز زیبآذین قصد داریم به فنگ شویی دفتر کار بپردازیم. این مقاله هم برای افرادی که در ادارات کار میکنند و هم برای کارمندان خانه نشینی که مجبورند در خانه کار کنند بسیار مناسب است. بامقاله فنگ شویی دفتر کار همراه باشید تا نکات جالبی را به شما بگوییم.

 

فنگ شویی دفتر کار

اصول فنگ شویی دفتر کار

فنگ شویی دفتر کار موجب افزایش تمرکز کارکنان در حین کار شده و میتواند انرژی آن ها را به میزان زیادی افزایش دهد. در این مقاله زیبآذین به نحوه فنگ شویی صحیح در دفاتری پرداخته ایم که دارای نور کافی نیستند و به این دلیل که فاقد پنجره هستند باید نکات مهمی را در فنگ شویی آن ها در نظر بگیریم تا موجب زیباسازی محیط نیز بشود. زیرا ساعات کار طولانی کارکنان در محیط اداری موجب خستگی آن ها خواهد شد. به همین دلیل باید در فنگ شویی دفتر کار نکاتی را اعمال کنند تا این خستگی و انرژی های منفی به حداقل میزان خود برسد و موجب افزایش تمرکز و راندمان افراد در حین کار شود.

 

نو و هوای کافی 

همانطور که میدانید یکی از مهم ترین اصول فنگ شویی دفتر کار میزان نور و هواست. نور و هوای کافی میتواند موجب راحتی افراد در محیط را فراهم آورد. اما چگونه نور و هوای محیط را تامین کنیم؟ آیا میتوان نور و هوای کافی را در محیط هایی که فاقد پنجره هستند تامین کنیم؟

 

تامین نور کافی 

اگر دفتر کار به این دلیل که پنجره ندارد فاقد نور کافی است بهتر است که دیوارهای آن رنگ روشنی داشته باشند. زیرا موقعی که دیوار دارای رنگی مانند سفید و یا کرم باشد علاوه بر روشن تر نشان دادن محیط میتواند موجب بزرگ نشان دادن آن نیز بشود. این مساله در محیط های کاری که مساحت کمی دارند و کوچک هستند کاربرد بسیاری دارد. مورد دیگری که میتوانید به وسیله آن کم نور بودن محیط را به میزان زیادی جبران کنید استفاده از رنگ های فنگ شویی است. این رنگ ها میتوانند نور دلپذیری را منعکس کنند.

 

 

فنگ شویی دفتر کار

 

تامین هوای کافی 

زمانی که دفتر کار پنجره نداشته باشد طبیعتا هوای مورد نیاز هم تامین نخواهد شد. اما نگران نباشید راه های مختلفی برای تامین هوای مورد نیاز وجود دارد مانند استفاده از گل ها و درختچه های کوچکی که توانایی تصفیه هوا را دارند. این گیاهان با انجام فتوسنتز میتوانند دی اکسید کربن موجود در هوا را به خود جذب کرده و با تولید اکسیژن هوای محیط را تصفیه کنند. البته نکته مهمی در نگهداری از درختچه ها و گیاهان وجود دارد که باید قبل از خرید به آن توجه کنید. اگر قصد دارید این گیاهان را در محیطی نگهداری کنید که دارای نور مصنوعی است ابتدا باید مطمئن شوید که آن ها به نور مصنوعی واکنش منفی نشان نمیدهند. زیرا برخی از گیاهان فقط در هوای آزاد رشد خوبی دارند و به محض قرار گرفتن در محیط های بسته و نور مصنوعی به سرعت پژمرده خواهند شد.

 

استفاده از آثار هنری 

شما با استفاده از آثار هنری در محیط کار میتوانید به خوبی فنگ شویی دفتر کار را انجام دهید و آن را سراسر از انرژی مثبت کنید. بهترین آثار برای محیط های کاری که مساحت کوچکی دارند تابلوهایی با رنگ شاد و با زمینه طبیعت و اشکال زنده هستند. این تصاویر میتوانند انرژی مثبتی را در محیط پراکنده کنند.

 

قرار دادن میزها در جای مناسب 

قرار دادن میزها و صندلی کار در محیط مناسبی از دفتر یکی از اصول فنگ شویی دفتر کار است. به این ترتیب شما در موقعیت مناسبی از دفتر قرار خواهید گرفت و سطح تمرکز و راندمان شما نیزافزایش پیدا خواهد کرد. اگر میز کار شما در موقعیتی نامناسب مانند نزدیک درب ورود و خروج باشد تاثیر منفی در انرژی و سطح عملکرد شما خواهد داشت. سریعا خسته خواهید شد و از کار دلزده میشوید.

 

استفاده از عناصر فنگ شویی در دفتر کار 

همانطور که میدانید عناصر فنگ شویی شامل آتش , آب , چوب و خاک است. هر چه بیشتر از این عناصر در محل کار بهره بگیرید موجب افزایش تاثیر فنگ شویی در دفتر کار خواهد شد. گلدان های سفالی , تابلوهای چوبی , میز و صندلی های چوبی و…. میتواند تاثیر بسیار مثبتی در محیط کار و انرژی بین همکاران داشته باشد. همچنین این عناصر میتوانند انرژی های منفی موجود در محیط را به خود جذب کنند و آن ها را تبدیل به انرژی های مثبت کنند.

فنگ شویی دفتر کار

محل صحیح قرار گرفتن دیوارها 

دیوارها میتوانند در فنگ شویی دفتر کار نقش مهمی داشته باشند. چینش صحیح دیوارها و استفاده از آن ها در محل مناسب میتواند موجب افزایش راندمان کارکنان شوند. دیوارهای متعدد و زیاد در محل کار باعث برآشفتگی و عدم تمرکز خواهد شد. پس تا جایی که میتوانید از دیوارهایی کم و در جای صحیح استفاده کنید. زیرا تعدد دیوارها در محیط های کاری که دارای پنجره نیستند میتواند باعث تاریک تر شدن محیط و محدود شدن آن شود به طوری که تصور کوچک بودن محیط را برای افراد به وجود می آورد.

 

استفاده از قفسه ها برای مرتب سازی وسایل 

در برخی از محیط های کاری مشاهده شده که هیچ قفسه و ابزاری برای ساماندهی وسایل وجود ندارد این مساله موجب بر هم ریختگی محیط و پراکندگی وسایل خواهد شد. عدم تمرکز و بهم ریختگی از پیامدهای منفی آشفتگی در محیط کار است.

 

ساختن تقویم دیواری 

با ایجاد یک تقویم دیواری در محیط میتوانید رویدادها و جلسات مهم را یادداشت کنید. با یادداشت موارد مهم میتوانید تمرکز بیشتری در انجام کارها و یادآوری آن ها داشته باشید. میتوانید این تقویم را از جنس چوب تهیه کنید تا از یکی از عناصر فنگ شویی در دفتر کار نیز استفاده کرده باشید.

 

حذف وسایل غیر ضروری از دفتر کار 

با حذف کردن وسایل غیر ضروری از دفتر کار موجب مرتب شدن و تمیزتر شدن آن شوید. این مساله موجب آرامش ذهنی شما شود. آشفتگی در وسایل و کاغذها میتواند شما را سردرگم کند.

برای امتیاز به این محصول کلیک کنید!
[کل: 4 میانگین: 5]

 

برای امتیاز به این محصول کلیک کنید!
[کل: 4 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *