دسته‌بندی نشده

طب مکمل چیست؟

طب مکمل چیست؟

 

آیا شناخت دقیقی از طب مکمل دارید و میدانید طب مکمل چیست؟ شما جزو آن دسته از افرادی هستید که طب مکمل را تایید میکنید یا رد؟ در این مقاله در زیبآذین به معرفی طب مکمل  و سنتی خواهیم پرداخت و جنبه های مختلف را آن بررسی خواهیم کرد تا به یک نتیجه درست درباره این طب برسیم. پس با تا پایان با ما همراه باشید.

برای شناخت بهتر طب مکمل و سنتی باید در ابتدا با انواع و زیر مجموعه های آن آشنا شوید.

 

طب مکمل چیست؟

طب مکمل و سنتی 

طب مکمل دارای شاخه های متفاوت و زیادی است که بنا بر نوع بیماری میتوان از آن ها استفاده کرد.

 

طب سوزنی 

طب سوزنی یکی از مهم ترین شاخه های طب مکمل است که روشی تجربی محسوب میشود و انجام آن در کشورهای مختلف متفاوت است. در روش سوزن های بسیار نازکی در گذرگاه های انرژی در بدن فرو میروند و هدف اصلی این نوع درمان تسکین انواع دردهاست. طب سوزنی مانند بسیاری از روش های درمانی دیگر دارای مزایا و معایبی است که در مقاله های بعدی به آن خواهیم پرداخت.

طب مکمل چیست؟

 

گیاه درمانی

گیاه درمانی یکی دیگر از روش های طب مکمل و سنتی است. باور غلطی که در این زمینه وجود دارد این است که گیاهان درمانی هیچ عارضه ای ندارند و میتوان به راحتی از آن ها استفاده کرد. در صورتی که گیاه درمانی باید به وسیله یک متخصص طب سنتی تجویز شود و مصرف خودسرانه گیاهان دارویی موجب بروز عوارض خطرناکی برای افراد میشوند.

طب مکمل چیست؟

 

ماساژ درمانی

ماساژ درمانی یکی از شایع ترین شکل های درمانی در طب سنتی است که رو به گسترش می باشد. این رشته از طب مکمل در کل دنیا در حال انجام است و نتایج کاربردی آن نیز منتشر شده است. در ایران روش های مختلفی مانند ماساژ سوئدی , هندی , رفلکسولوژی و …. نیز انجام میشود.

طب مکمل چیست؟

 

تغذیه

همانطور که میدانید پیشگیری بهتر از درمان است. با تغذیه مناسب میتوان از خیلی امراض جلوگیری کرد و یا آن ها را درمان کرد. یکی از بهترین و در عین حال ساده ترین راه جلوگیری از بیماری های مختلف شناخت بدن , طبع بدن و رعایت اصول تغذیه ای است.

طب مکمل چیست؟

 

طب سنتی

بسیاری از افراد بدون داشتن آگاهی کافی از طب سنتی آن را رد و یا آن را به طور کامل قبول میکنند و آن را درمان هر دردی میدانند. اما واقعیت این است که امروزه افراد به سمت درمان های سنتی گرایش بیشتری پیدا کرده اند زیرا عوارض درمان های رایج و شیمیایی بسیار زیاد است و ممکن است حتی با جان افراد بازی شود. به همین دلیل بیماران طب سنتی را طبی سالم تر و شفابخش تر میدانند.

 

شناخت طبع بدن مهم ترین ملاک برای استفاده از طب سنتی

تغذیه درمانی یکی از روش های طب سنتی شامل شفای بدن با رعایت اصول صحیح تغذیه است. اما قبل از اینکه بدانیم که چه غذاهایی ما را از ابتلا به بیماری ها در امان نگه میدارد باید طبع بدن خود را به خوبی بشناسیم و بر اساس آن شروع به تغذیه درمانی کنیم.

یکی از دلایل بروز بیماری های مختلف در افراد این است که همه چیز میخورند! و نمیدانند که نوشیدن و خوردن تمام غذاها ممکن است با طبع آن ها سازگاری نداشته باشد و آن ها را به بیماری هایی دچار کند. یکی از دلایل این اتفاق تبلیغات است. تبلیغات موجب مصرف گرایی در افراد و وسوسه خوردن مواد غذایی مختلفی میکند.

طب مکمل چیست؟

طب مکمل | طبیعت بدن

طبع بدن افراد به چهاردسته اصلی تقسیم میشود که باید بر اساس آن طبع تغذیه خود را تنظیم کنند. لازم به ذکر است که تنها طبع بدن تعیین کننده نیست بلکه عواملی همچون سن , جنسیت , جغرافیای محل زندگی و… همگی در تعیین تغذیه درست موثر هستند.

 

طبع صفراوی | دارای مزاج گرم و خشک

 

افرادی که مزاجی گرم و خشک دارند دارای مشخصاتی به شرح زیر هستند :

لاغر اندام

عطش زیاد

بی تحمل در برابر گرما

چهره ای متمایل به زرد

پر انرژی و پر جنب و جوش

دهانی خشک

سریع عصبانی میشوند( زود هم آرام میشوند )

کم خواب

 

طبع دموی | مزاج گرم و تر

 

مشخصات افرادی که طبع دموی دارند و مزاج آن ها گرم و تر است به شرح زیر می باشد :

درشت اندام

پوستی روشن

کم تحمل در برابر سرما

کم تحمل در برابر گرما

دارای روحیه رهبری

مهربان و روحیه ای لطیف

جسارت و شجاعت

 

طب مکمل چیست؟

 

طبع بلغمی | مزاج سرد و تر

 

دسته سوم از افراد دارای طبع بلغمی هستند و مزاجی سرد و تر دارند. این افراد نیز خصوصیاتی منحصر به فرد به شرح زیر دارند:

چاق

پوستی روشن

موهای تنک و کم پشت

مقاوم در برابر تشنگی ( دیرتر تشنه میشوند.)

دهان مرطوب

عطش کم

صبور و آرام

کم انرژی

 

طبع سودایی | مزاج سرد و خشک

 

افرادی نیز وجود دارند که دارای مزاجی سرد و خشک هستند و طبع آن ها سودایی است. این افراد خصوصیاتی به شرح زیر دارند:

لاغر اندام

کم خواب

پوستی تیره( معمولا خشک)

حساب گر و مقتصد

دقت بالا

نظم زیاد

 

 

نکته مهم در طب مکمل 

 

شاید با خواندن مشخصات افرادی که دارای طبع های مختلف هستند خود را به طور صددرصد در هیچ یک از این گروه ها پیدا نکنید. دلیل این مساله آن است که تشخیص طبع شما باید توسط پزشک متخصص طب سنتی انجام شود. و این نکته را نیز به خاطر داشته باشید که ممکن است طبع افراد در طول زندگی تغییر کند. این تغییر طبع به دلایل مختلفی اتفاق می افتد. اما در طبع افراد عواملی مانند ژنتیک , محیط زندگی و…. به شدت تاثیر گذار است.

طب مکمل چیست؟

طب مکمل | کلام آخر!  

 

طبق تحقیقات علمی و اثبات شده در طی سال های اخیر بسیاری از بیماری ها مانند بیماری مزمن آلزایمر به دلیل سردی مغز به وجود می آید. بروز سردی به دلیل رعایت نکردن تغذیه مناسب و ناهماهنگی بین مصرف غذاهایی با طبع سرد و گرم است. طبیعتا افرادی که طبعی سرد دارند باید تغذیه خود را طوری تنظیم کنند که باعث افزایش سردی بدن آن ها و در نتیجه بروز بیماری هایی بر اثر سردی نشوند. و کلام آخر اینکه هیچ گاه در مصرف مواد غذایی زیاده روی نکنید. بعد از غذا آب ننوشید. به صورت ایستاده آب ننوشید تا عملکرد کلیه هایتان دچار اختلال نشود و در نهایت از شیرینی های طبیعی مانند خرما در برنامه غذایی تان استفاده کنید. مصرف مواد غذایی طبیعی و به دور از افزودنی های شیمیایی میتواند سلامت شما را تضمین کنند.امیدواریم پاسخ سوال طب مکمل چیست؟ را یافته باشید.

 

برای امتیاز به این محصول کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

 

برای امتیاز به این محصول کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *