خواص سنگ ها, مقالات

خواص سنگ یشم

خواص سنگ یشم

یشم یکی از دیرینه ترین سنگ های طبیعت است که قدمت آن به هزاران سال پیش و در کشور چین باز می گردد. خواص سنگ یشم بیشمارند. این سنگ با زیبایی منحصر به فردی که دارد چشم ها را مجذوب خود میکند. در این مقاله در زیبآذین به بررسی پیشینه و خواص سنگ یشم خواهیم پرداخت.

 

 

خواص سنگ یشم چیست؟ 

اولین کسانی که سنگ گرانبهای یشم را کشف کردند اسپانیایی ها بودند. تسکین درد پهلو یکی از اولین خواص سنگ یشم بود که توسط اسپانیایی ها کشف شد. مردمان آن کشور نام این سنگ زیبا را piedra de ijada نامیدند که به معنای ” سنگ درد در پهلو ” معنی میشود. مردمان بومی آن منطقه در هنگام بروز دردهایی در بدن سنگ یشم را در آن منطقه قرار میدادند و باعث تسکین درد میشد.

خواص سنگ یشم

افسانه سنگ یشم

از هزاران سال طیف های رنگی زیادی از سنگ یشم کشف شد که توانست بشر را افسون خود کند. این سنگ زیبا در رنگ های سبز روشن تا تیره در طبیعت وجود دارد که مانند تمام سنگ ها دارای خواص معنوی و همچنین درمانی است که در ادامه به این خواص اشاره خواهیم کرد. سنگ یشم سختی غیر قابل باوری دارد به همین دلیل افرادی که در دوران باستان زندگی میکردند بعد از پی بردن به میزان سختی سنگ یشم از آن در ساخت تبر , اسلحه های شکاری , چاقو و… استفاده می کردند. چند هزار سال قبل از میلاد نوعی از یشم در کشور چین یافت شد که برای مردم این کشور بسیار قابل احترام بود و از این سنگ در حکاکی پیکره های کوچک و اشیای زیبا استفاده میکردند.

 

جمله معروف از کنفوسیوس 

کنفوسیوس یکی از دانشمندان و فیلسوفان ارزشمند و چینی تبار است . این دانشمند نیز مجذوب سنگ یشم شده بود و آن را بسیار مقدس می پنداشت. تا جایی که جمله ای درباره آن گفته است که تا به امروز ماندگار مانده است. به گفته کنفوسیوس : ” سنگ یشم به لطافت مهربانی و به سختی و زیبایی ذکاوت است.” ذکاوت و تفکر در نزد این دانشمند ارزش والایی داشت و سختی و زیبایی سنگ یشم را به ذکاوت و مهربانی تشبیه کرده است.

 

خواص سنگ یشم

خواص سنگ یشم 

همانطور که قبلا گفتیم سنگ یشم دارای خواص معنوی و درمانی مختلفی است. ابتدا به خواص معنوی این سنگ میپردازیم و در ادامه به خواص درمانی آن نیز اشاره خواهیم کرد.

خواص معنوی سنگ یشم

 

دفع نیروهای منفی

سنگ یشم و نیروی منفی دو مورد متضاد هستند. به این معنی که وجود سنگ یشم در محیط موجب میشود که نیروهای منفی در آن محیط وجود نداشته باشد. اولین ویژگی این سنگ موجب میشود که بسیاری از افراد برای دوری از انرژی های منفی و جذب بیشتر نیروهای مثبت همواره یشم را با خود همراه داشته باشد و در جواهرات خود استفاده میکنند.

 

تاثیر بر روی قلب 

چقدر با چاکراها آشنا هستید؟ چاکراها مراکز عبور انرژی در بدن هستند. چاکرای چهارم در قلب است. سنگ یشم سبز و همچنین بنفش موجب عمیق تر شدن تنفس میشود که در نتیجه بر روی عملکرد قلب تاثیر مثبتی می گذارد.

 

تبدیل پرخاش به آرامش

اگر فردی عصبی و پرخاشگر هستید و یا در اطرافیان خود همچین فردی را سراغ دارید به او توصیه کنید که از سنگ یشم ستفاده کند و آن را همراه داشته باشد. زیرا یکی از خواص سنگ یشم تبدیل پرخاش و عصبانیت به آرامش است. علاوه بر این سیستم عصبی و سوخت و ساز بدن را تعادل می بخشد.

 

تقویت حافظه 

امروزه افراد بسیاری از کمبود حافظه شکایت میکنند و برخی از آن ها برای تقویت حافظه شان به سراغ کارهای عجیب و غریب می روند در صورتی که میتوانند با استفاده از سنگ یشم حافظه خود را تقویت کنند.

 

بخشیدن قدرت تعبیر خواب

این باور در فرهنگ ما وجود دارد که قرار دادن سنگ یشم در زیر بالش موجب میشود که فرد دارای قدرت تعبیر خواب شود. این سخن بسیار قدیمی است و به نظر می آید که واقعیت داشته باشد. میتوانید امتحان کنید !

 

جذب موفقیت و خوشبختی 

سنگ یشم یکی از سنگ هایی است که نام سنگ موفقیت بر آن گذاشته شده است. جذب موفقیت و خوشبختی از خواص معنوی این سنگ است. جذب موفقیت موجب افزایش رفاه در زندگی خواهد شد به همین دلیل این سنگ را سنگ ثورت می نامند.

 

افزایش طول عمر 

اگر میخواهید عمری طولانی داشته باشید راه های فراوانی برای آن وجود دارد. اما میتوانید سنگ یشم را نیز امتحان کنید. این سنگ به افزایش طول عمر کمک میکند.

خواص سنگ یشم

خواص درمانی سنگ یشم 

 

درمان مشکلات معده 

اگر از سنگ یشم در گردن آویز استفاده کنید به نحوی که زنجیر آن بلند باشد و بر روی معده قرار گیرد موجب میشود که مشکلات مربوط به معده و گوارش شما برطرف شود و معده شما تقویت شود.

 

بهبود جریان گردش خون

تقویت جریان گردش خون و به دنبال آن بهبود مشکلات قلبی از خواص درمانی سنگ یشم به شمار می رود. اگر افت فشار خون دارید میتوانید با استفاده از این سنگ جادویی مشکل خود را حل کنید . همچنین افرادی که دچار فشار خون هستند و از این بیماری رنج میبرند میتوانند از خواص این سنگ زیبا بهره ببرند.

 

درمان یبوست و نفخ 

عوامل زیادی در ایجاد نفخ و یبوست در افراد دخیل هستند که میتوان به تغذیه نادرست اشاره کرد. اما اگر قصد دارید که رژیم غذایی خود را بهبود دهید میتوانید از سنگ یشم نیز استفاده کنید تا درمان یبوست و نفخ را تسریع کند.

 

درمان سردرد و میگرن 

اگر به میگرن دچار هستید و از آن رنج میبرید میتوانید تکه ای از سنگ یشم سبز را در برابر نور آفتاب قرار دهید تا به خوبی نور خورشید را به خود جذب کند. سپس آن را به مدت 15 دقیقه بین دو ابروی خود قرار دهید. بعد از چند دقیقه خواهید دید که میگرن شما بهبود پیدا کرده است.

خواص سنگ یشم

درمان بیماری های پوستی

اگر دچار التهابات پوستی هستید و راه های زیادی را برای درمان آن امتحان کرده اید و نتیجه نگرفته اید میتوانید از سنگ یشم استفاده کنید. درمان بیماری های پوستی از خواص درمانی سنگ یشم محسوب میشود.

 

آرام بخش

خاصیت آرام بخشی در سنگ یشم جزو خواص درمانی و معنوی محسوب میشود. زیرا بر روی سیستم عصبی فرد تاثیر مثبتی می گذارد و علاوه بر آرام کردن او اختلالاتی مانند اختلال خواب و تحریک پذیری را نیز کاهش می دهد.

 

تقویت نیروی جنسی 

اگر از سرد مزاجی رنج میبرید میتوانید یشم را همراه با خود داشته باشید و از تاثیرات آن در تقویت نیروی جنسی بهره بگیرید.

 

بهبود زخم ها 

برخی از افراد وقتی قسمتی از بدنشان زخم میشود خیلی دیر بهبود پیدا میکند. این افراد میتوانند از سنگ یشم استفاده کنند. زیرا یکی ازخواص آن تسریع روند بهبود زخم است.

 

بهبود التهاب کلیه و سنگ کلیه 

استفاده از سنگ یشم به موجب میشود که اگر دچار التهابات کلیوی و یا سنگ کلیه هستید بهبود پیدا کنید.

خواص سنگ یشم

این افراد از سنگ یشم استفاده نکنند ! 

اگر دچار بیماری هایی مانند تالاسمی و یا هپاتیت هستید به شما توصیه میکنیم از سنگ یشم استفاده نکنید زیرا موجب جذب نیروهای منفی خواهد شد و قطعا برای شما آزار دهنده میشود.

 

شارژ سنگ یشم

سنگ یشم نیز مانند تمام سنگ ها بر اثر استفاده طولانی مدت میمیرد و نیاز به شارژ دارد. عوامل مختلفی مانند استفاده از عطرها , مواد شوینده , آلودگی ها و… موجب مردن سنگ خواهد شد. هر کدام از سنگ های با ارزش به روش مختلفی شارژ میشوند. اما در خصوص سنگ یشم باید گفت که کافی است ماهی دو بار آن را در آب جاری بشوئید. با این کار آلودگی ها از سطح آن پاک میشود و همچنین انرژی های منفی آن نیز دفع خواهد شد و دوباره آماده می شود.می توانید انواع سنگ یشم اصل را از فروشگاه زیبآذین تهیه نمایید.

برای امتیاز به این محصول کلیک کنید!
[کل: 10 میانگین: 3.7]
برای امتیاز به این محصول کلیک کنید!
[کل: 10 میانگین: 3.7]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *