دانستنیها, طب مکمل, مقالات

آشنایی با مسکن های گیاهی در طب سنتی

آشنایی با مسکن های گیاهی در طب سنتی

 

امروزه استفاده بی رویه از داروها و مسکن های شیمیایی تبدیل به یکی از روش های تسکین درد شده است زیرا این داروها به سرعت درد را مداوا میکنند اما عوارض بی شماری را برای افراد به وجود می آورند که خود از آن ها مطلع نیستند. در این مقاله  زیبآذین به آشنایی با مسکن های گیاهی در طب سنتی خواهیم پرداخت. اگر میخواهید دردهای خود را با این نوع از مسکن ها درمان کنید با ما همراه باشید.

آشنایی با مسکن های گیاهی در طب سنتی

مسکن های گیاهی در طب سنتی 

بسیاری از افراد با مسکن های گیاهی در طب سنتی آشنایی ندارند و برای درمان تمام درهای جسمی و حتی روحی به سراغ مسکن های شیمیایی می روند. این نوع از مسکن ها به سرعت درد را درمان میکنند و این مساله موجب رضایت افراد میشود اما از عوارض مصرف خودسرانه داروها یچ اطلاعی ندارند و موجب میشوند تا مشکلات بعدی برای آن ها پیش بیاید. برخی از این داروها به دلیل داشتن ترکیباتی مانند کدئین , کافئین و… موجب اعتیاد خواهند شد.

آشنایی با مسکن های گیاهی در طب سنتی

 

جایگزین داروهای شیمیایی

افرادی که به عوارض داروهای شیمیایی واقف هستند به دنبال جایگزینی برای آن می گردند و میخواهند که مصرف مسکن های گیاهی را جایگزین مسکن های شیمیایی کنند تا عوارض کمتری برای آن ها داشته باشد و سلامتی خود را از دست ندهند. اما سوال مهم اینجاست که آیا مسکن های گیاهی کاملا بی خطر و بی عوارض هستند؟

 

آیا مسکن های گیاهی عوارض دارند؟ 

متاسفانه بسیاری از افراد تصور میکنند که داروهای گیاهی هیچ نوع عارضه ای ندارند و با همین تصور تعدادی از گیاهان را با یکدیگر ترکیب میکنند و یا دمنوش های مختلف را با هم مصرف میکنند. نکته مهمی که باید به آن اشاره کنیم این است که هیچ گاه داروهای شیمیایی و داروهای گیاهی را به طور همزمان استفاده نکنید زیرا موجب تداخل دارویی میشود.

 

 

مسکن های گیاهی کدامند؟ 

زکریای رازی جمله معروفی دارد که میگوید : ” طبیب حاذق طبیبی است که با آن چه در دسترس دارد بیمار خود را درمان کند. ” منظور از این جمله این است که با تمام چیزهایی که در اطراف خود دارید میتوانید خود را شفا دهید. یکی از این چیزها ادویه ها و گیاهان است. ما بسیاری از گیاهان را به صورت پودر شده و ادویه استفاده میکنیم که در اغلب موارد از خواص شگفت انگیز آن ها بی اطلاع هستیم. شاید اگر این مقاله را تا انتها بخوانید و با خواص درمانی آن ها شوید برای درمان دردهای خود دیگر به سراغ داروهای شیمیایی نروید.

 

فلفل قرمز

یکی از خواص شگفت انگیز فلفل درمان دردهای جسمانی است. درد های مفصلی و عضلانی , در در ناحیه پایین کمر و دردهای پس از عمل جراحی را بهبود می بخشد. اما مکانیزم تاثیر فلفل در درمان درد چیست؟ مصرف فلفل میتواند تولید ماده P در بدن را کمتر کند و موجب شود تا سیگنال های درد به مغز نرسد. به این ترتیب مغز دردی را دریافت نمیکند.

 

آشنایی با مسکن های گیاهی در طب سنتی

 

نعناع

نعناع که یگی از خوشمزه ترین گیاهان نیز شناخته میشود به روش های گوناگون مورد استفاده قرار میگیرد. شربت , دمنوش , برگ نعناع را میتوان خورد. این گیاه سبز رنگ به دلیل خاصیت ضد اسپاسمی اختلالات عضلانی را بر طرف کند و نقش مهمی در کاهش این اختلالات و دردها داشته باشد. همچنین کاهش گاز روده و شل شدن عضلات دستگاه گوارش از دیگر خواص این گیاه درمانی می باشد.

آشنایی با مسکن های گیاهی در طب سنتی

هوفاریقون 

هوفاریقون نیز یکی دیگر از گیاهان درمانی است که علاوه بر خاصیت تسکین دردهای جسمی میتواند از افسردگی ها خفیف و اختلالات اضطرابی در افراد کهنسال نیز پیشگیری کند و موجب جلوگیری از پیشرفت آن در افراد شود.

آشنایی با مسکن های گیاهی در طب سنتی

دمنوش ریشه زردچوبه

زردچوبه گیاهی دارویی است که امروزه به عنوان ادویه در غذاها از آن استفاده میکنیم. اما به روش های دیگر نیز میتوان از این گیاه زرد و خوشمزه در تسکین دردها بهره برد و آن هم دمنوش ریشه زردچوبه است. این دمنوش خاصیت ضدالتهابی دارد و میتواند جایگزین مناسبی برای مسکن های شیمیایی مانند دیکلوفناک و ایپوپروفن باشد.

آشنایی با مسکن های گیاهی در طب سنتی

زنجبیل

گیاه زنجبیل گیاهی معروف در تسکین دردهای جسمی است. میتوانید پودر زنجبیل یا دمنوش آن را برای تسکین دردها استفاده کنید. در زمان قاعدگی خانم ها نیز خوردن این گیاه بسیار توصیه میشود زیرا تاثیری بیشتر از مسکن های شیمیایی دارد.

 

سیر

سیر را میتوان یکی از معجزات طبیعت نام برد. سیر گیاهی است که شاید بسیاری از افراد بوی ان را نامطبوع بدانند اما خواص بیشمار آن موجب میشود که برای بسیاری از امراض استفاده شود. یکی از این امراض گوش درد است. اگر دچار گوش درد شدید میتوانید یک حبه سیر را گرم کنید و در مجرای گوش بگذارید. درد آن تسکین پیدا خواهد کرد. همچنین سیر برای درمان وز وز گوش نیز موثر است.

آشنایی با مسکن های گیاهی در طب سنتی

کنجد 

اگر دچار دردهای سینوزیتی هستید میتوانید از روغن کنجد استفاده کنید. روغن کنجد اصل را تهیه کنید و یا خود در منزل اقدام به روغن گیری کنید. سپس مقداری از آن را به پیشانی و شقیقه ها بزنید و به خوبی ماساژ دهید. علاوه بر استفاده از روغن کنجد در درمان سردرد میتوانید دود برگ گیاه خوگوشک و کندر و عنبر نساء را هر روز یک بار استنشاق کنید. این کار را به مدت سه هفته ادامه دهید.

 

زاج سفید 

زاج سفید در درمان دردهای استخوانی و مفصلی موثر است. مقداری از زاج سفید را به وسیله دستگاه آسیاب پودر کنید و مقداری روغن زیتون را با آن ترکیب کنید. اگر روغن زیتون کهنه باشد تاثیر بیشتری خواهد داشت. ترکیب به دست آمده را که مانند خمیر است بر روی موضع درد بگذارید و به خوبی ماساژ دهید.

 

ریشه گیاه بید 

یکی از دردهایی که باید برای تسکین آن از مسکن های شیمیایی استفاده کرد دردهای قلبی است. برای درمان این دردها معمولا از قرص آسپرین استفاده میشود. اما میتوان ریشه گیاه بید را جایگزین خوبی برای قرص های آسپرین دانست. تاثیر ریشه گیاه بید از قرص آسپرین نیز بیشتر است. همچنین بیماران قلبی میتوانند روزانه 3 حبه سیر را در موقع ناشتا صرف کنند. این کار موجب تسکین درد قلب خواهد شد.

 

برای امتیاز به این محصول کلیک کنید!
[کل: 5 میانگین: 4.6]

 

برای امتیاز به این محصول کلیک کنید!
[کل: 5 میانگین: 4.6]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *