آموزش یوگا, مقالات

معرفی بهترین برندهای مت یوگا ❤️

بهترین برندهای مت یوگا

برندهایی که در این مطلب زیبآذین معرفی خواهیم کرد بهترین برندهای مت یوگا در جهان هستند که بر اساس خصوصیات یک مت خوب انتخاب شده‌اند. این خصوصیات از سوال هایی که از دانش آموخته ها، استادان و تولید کنندگان شده است جمع آوری کرده اند. ممکن است بعضی از آن ها خواسته های شما هم از یک مت خوب یوگا باشند و شما را در انتخاب یک مت مناسب و ایده ال کمک کند.این برند ها معتبرترین و معروفترین برند های لوازم یوگا در سطح جهان میباشند.در زیر موارد مهمی که در هنگام انتخاب و خرید بهترین مت یوگا باید به آن توجه نمود را بیان می کنیم.

حتما بخوانید : چگونه مت یوگا را بشوریم؟

۱. وزن مت ، یوگا وزن مت باید به اندازه ایی باشد که حمل و‌نقل آن در بیش‌تر شرایط امکان پذیر باشد

۲. جنس که از آن‌مت یوگا ساخته میشود، این موضوع بسیار مهم آثاست که در نحوه ساخته شدن مت انتخابی شما به طبیعت ضرر نرسیده باشد، یا بتوان مت را به راحتی تجزیه کرد. زیرا یکی از اصول یوگا آهیمسا می‌باشد

۳. مت یوگا باید راحت تمیز شود ( در پست های بعدی)

۴. مت یوگا باید حداقل ۲-۳ سال عمر مفید داشته باشد

۵. و‌مهم‌تراز همه قیمت مت یوگا است، که معمولا از $۱۵ تا $۱۴۰ است پس قیمت متی‌ که ‌میتوانید بخرید می‌تواند بین ۴۰۰ هزار تا ۴ میلیون تومان

این که چگونه مت یوگا خود را انتخاب کنیم یکی از معضلات همیشگی علاقه مندان یوگا است. اول از همه باید بدانیم که مت یوگا مثل کفش برای یوگی ها می‌باشد، پس اگر قیمت بالایی برای آن پرداخت میکنید اشتباه بزرگی‌نکرده اید ،مت یوگا بهترین دوست شما است و همیشه از شما نگهداری می‌کند  اولا انتخاب مدل مت یوگا بستگی به سبک‌ یوگایی که شما تمرین می‌کند دارد(برای آشنایی بیشتر با انواع سبکهای یوگا اینجا کلیک کنید). بعضی از سبک ها به شدت آرام‌ هستند و شاید حتی با یک‌مت کتان هم کار شما راه بیفتد و‌بعضی ها مثل آشتانگا و وینیاسا احتیاج به مت های حرفه ایی و کم لغزش داشته باشند. همینطور وزن مت بسیار مهم هست، مت ها از ۱ تا ۱۰ میلیمتر قطر می‌توانند داشته باشند پس بسته به نوع تمرین یوگا باید قطر مت انتخاب شود. لازم به ذکر است، مت های مسافرتی یا تراولینگ که تا می‌شوند وجود دارند، و‌همینطور اگر پیاده به کلاس میروید مت نازکتری می‌توانند انتخاب کنید البته اگر‌مشکل زانو ندارید .برای آشنایی بیشتر با جنس انواع مت اینجا کلیک کنید.

“بسیار مهم‌ است که تحقیقی قبل از انتخاب مت یا زیرانداز یوگا خود انجام دهید.در زیر شما را با تولید کنندگان بهترین مت های جهان آشنا می کنیم”

manduka مت مندوکا

مندوکا Manduka :

کمپانی مندوکا یا همان قورباغه معروف احتیاج به معرفی ندارد. مت هایش از ۴۰-۱۴۵ دلار می‌رسد. و این را بگوییم که مت پرو PRO مشکی این کمپانی ضمانت عمری دارد. یعنی اگر تا آخر عمر شما اتفاقی برای مت بیافتد، برایتان عوضش می‌کنند البته این مت ۱۱۰-۱۵۰ دلار هست و در سایزهای متفاوت قابل تهیه است. البته این رو هم بگوییم که اگر یوگای بیکرام یا آشتانگا با عرق ریزی شدید انجام میدهید احتمال لیز خوردن روی تمام مت های مندوکا است حتی مشکی چون آنها از رابر و پی وی سی هستند و قابلیت جذب رطوبت مثل آب و عرق را ندارند، حتما از حوله های زیبای مندوکا که تا حدود ۶۰ دلار هستند باید تهیه کنید. همینطور مندوکا مت های بسیار نازک ضد لغزندگی برای سفر یوگی ها دارد که رنگ‌های زیبایی دارند. باید بگوییم که مت های مندوکا قابل تجزیه در طبیعت هستند و باز هم این یک‌ نکته بسیار خوب برای این کمپانی محسوب میشود. خلاصه هر چی ازشون بگیم کم گفتیم. می‌توانید از فروشگاه اینترنتی زیبآذین محصولات مندوکا را تهیه کنید تا از صحت خرید خود مطمئن باشید.

www.manduka.com

prana مت پرانا

پرانا Prana:

این‌کمپانی در آمریکا است و تمام سعی خود را برای به‌وجود آوردن یک محصول طبیعت پسند انجام داده. مت های این کمپانی تجزیه پذیر هستند و بسیار بوی‌ خوبی می‌دهند، پس نگران طبیعت نباشید ،البته این کمپانی محصولات خیلی بیش‌تر از مت یوگا دارد با این حال، یکی از بهترین مت های یوگا را در اختیار مصرف کنندگان میگذارد. این مت یک‌مقدار بلندتر و پهن تر از مت های دیگر در بازار است و در نتیجه سنگین تر. که آپشن‌خوبی برای افراد قدبلند به حساب می آید وقتی روی مت خشک است بسیار خوب می‌توان یوگا کرد ولی به محض خیس شدن لیز خوردن شروع میشود. بسیار با دوام‌هست و عمر آن برای کسی که هر روز یوگا می‌کند نزدیک به‌ پنج سال است. دو‌مدل از مت های این کمپانی جزو بهترین مت ها قرار گرفتند. سری prana eco mat  و سری prana revolutionm مت های این کمپانی بین ۵۰-۹۰ دلار هستند.

www.prana.com

jade-yoga-logo

جید Jade :

این شرکت تخصصی مت یوگا و وسایل مربوط به یوگا تولید می‌کند. این کمپانی آمریکایی هست و بنیانگذارش یک وکیل محیط زیست بوده است. پس محیط زیست برای این کمپانی الویت محسوب میشود. این کمپانی از رابر طبیعی استفاده می‌کند و جالب اینکه برای هر مت یوگا که تولید میشود یک‌درخت میکارد و‌جنگلکاری می‌کند. محصولات این کمپانی در آمریکا تولید میشود تا به اقتصاد کشور کمک کند. این کمپانی عضو بسیاری از سازمان های محیط زیستی هست و‌کمک های بسیاری به محیط زیست و‌سلامت زمین می‌کند. یکی از پر فروشترین محصولات آنها سری هارمونی می باشد. مت های جِید بین ۶۰-۱۲۴ دلار هستند که مت مورد نظر ما که از همه مت های این کمپانی بهتر است ۷۴.۹۵ دلار میباشد.در ضمن این نکته را باید ذکر کنیم، عمر این مت ها به دلیل طبیعی بودنشان آنچنان طولانی نیست، بین ۳-۵ سال و اینکه وقتی خیس می‌شوند لغزنده می‌شوند پس آنچنان برای سبک های آشتانگا و‌ وینیاسا پیشنهاد نمی‌شود. ولی برای قیمت و جنسی که دارد خوب‌ کار می‌کند. باید بگوییم این مت یوگا در رده سوم یا حتی چهارم در لغزندگی‌هست پس زیاد نمی‌شود به آن اعتماد‌ کرد.

www.jade.com

گایام Gaiam  :

کلمه Gaiam به معنی‌مادر زمین. این‌کمپانی در کشور آمریکا در سال ۱۹۸۸ شروع به کار کرد و بسیار قوی ظاهر شده، به طوری که مت های بسیار مقاوم، ولی با ساختار پی وی سی تولید میکنه که قیمت آنها را کاهش می‌دهد. پس‌هدف آنها جذب مشتری هست که زیاد نمیخواهند خرج وسایل یوگا بکنند ولی‌ با این حال کیفیت براشون مهم هست.اگر دنبال یک مت ارزان هستید پس این مت بسیار به درد میخوره ولی اگر میخواهیم روی مت لیز نخورید و دوستدار محیط زیست هستید زیاد بهتون پیشنهاد نمیکنیم. متاسفانه بیش‌تر مت های داخل بازار ایران از همین جنس هستند و شاید حتی نازلتر از این ها که بعد از مدتی کار کردن پوسته پوسته می شوند. پس حتما‌قبل از خریدن مت آن را بو‌کنید و مطمئن شوید که بوی پی وی سی نمیدهد یا از فروشنده بپرسید یا به وبسایت برند رجوع‌کنید. شما میتوانید انواع مت PVC و TPE را از فروشگاه اینترنتی زیبآذین تهیه نمایید.

www.gaiam.com

لایفورم Liforme  :

نسل جدید مت های یوگا لایفُرم هست که فقط و‌فقط مت یوگا دارد. liforme به معنی فُرم زندگی است این مت بسیار سازگار با طبیعت است و حدود نوزده سال برای تولید آن‌زحمت کشیده شده است. به هیچ وجه روی این مت لیز نمی خورید، بسیار زیبا هستند در رنگ های صورتی، طوسی، آبی، سبز، بنفش و قرمز وجود دارند. مدل مت ها سایز مسافرتی و معمولی است. مت معمولی دو سایز دارد و هر دو‌عرض بیش‌تری از مت های در بازار دارند. باید اضافه کنم مت های لایفرم همگی با کیف میآید و‌شما احتیاجی به خریدن کیف مت ندارید. این را هم باید اضافه کنیم که مت های لایفرم بر روی خود خطوطی دارند که به یوگی ها کمک می‌کنند تا جای دست و‌پا را در انجام حرکات گم نکنند، و یک‌چیز خوب دیگه این هست که اگر این خط ها را دوست ندارید می‌توانید موقع خرید حذف کنید. کاستی های این‌ مت بسیار کم هستند ولی به هر حال وجود دارند. اول قیمت بالای آن هست که تا ۱۴۰ دلار می‌رسد، و دو همینطور با اینکه این‌که عرق و آب را به خود جذب می‌کند، باکتری موجود در عرق بدنش شما هم جذب آن میشود پس باید حتما مطمئن خشک شدن آن بعد از تمرین باشید، سوم اینکه این مت مثل مت مشکی مندوکا گارانتی تمام عمر ندارد پس اگر خراب شد باید یکی دیگه بخرید ‌‌در آخر عمر این مت نسبت به مصرف آن به پنج تا ده سال می‌رسد. به پیج، وبسایت آن بروید و از این تکنولوژی لذت ببرید.

www.liforme.com

برای امتیاز به این محصول کلیک کنید!
[کل: 29 میانگین: 4.2]

نوشته های مشابه

6 دیدگاه در “معرفی بهترین برندهای مت یوگا ❤️

  1. مليكا گفت:

    ممنون خيلي مقاله جالب و كاملي بود كلي چيز ياد گرفتم

  2. سینا گفت:

    یه برند مت دیگه ام هست به اسم yoga lab که امریکایی هست اونم معرفی کنید

  3. reza گفت:

    خیلی اطلاعات خوبی دادی دمت گرم

  4. مهشاد گفت:

    کدوم این برندها برای پیلاتس خوبه؟

  5. ميثم گفت:

    عالي بود اسم بعضي هاشون رو تا به حال نشنيده بودم

  6. سارا گفت:

    مت برند الو هم اضافه کنید خیلی معروفه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *