آموزش یوگا, مقالات

فواید یوگا برای کودکان

فواید یوگا برای کودکان

فواید یوگا برای کودکان و حتی سالمندان امروزه از نظر علمی اثبات شده و برنامه ریزی ها زیادی برای انجام این حرکات ورزشی در این دو قشر توسط دولت ها انجام گرفته و حتی در باشگاه های یوگا هم دوره های ویژه ای برای کودکان در نظر گرفته شده. در  ادامه مطلب در زیبآذین شما را با فواید یوگا برای کودکان آشنا می کنیم.

 

افزایش اعتماد به نفس

کودکانی که به طور مرتب حرکات یوگا را انجام می دهند دارای نظم و عملکرد و ارتباط بهتری بین ذهن و بدنشان هستند و این موضوع سبب افزایش اعتماد به نفس در آنان می گردد.به عنوان مثال انجام حرکات ساده یوگا می تواند باعث خوشحالی کودکان شود و این حس را در آن ها به وجود آورد آن ها می توانند کارهای مفیدی انجام دهند.و این امر سبب می گردد که کودک با مرور زمان خود را باور کند و اعتماد به نفس او افزایش یابد.

فواید یوگا برای کودکان

سلامت بدن را بهبود می دهد.

انجام حرکات کششی در تمرینات یوگا باعث افزایش سلامت کودکان می شود.یوگا به کودکان کمک می کند تا هماهنگی بدن را شکل دهند و تقویت کنند.به همین دلیل آسیب دیدن آن ها در دیگر حرکات ورزشی تا حدود زیادی کاهش می یابد.

 

فواید یوگا برای کودکان افزایش تمرکز

یکی از مسائلی که بزرگسالان در مورد کودکان نگران هستند این است که آنها نمیتوانند به اندازه کافی تمرکز کنند.کودکان مبتلا به اختلال کمبود توجه (ADHD) باید حتما تمرینات یوگا برای افزایش تمرکز را انجام دهند.یوگا مشکلات رفتاری را کاهش می دهد و اضطراب کودکان با اضطراب بالا را کاهش می دهد.همچنین باعث کاهش رفتارهای بیش فعالی در این کودکان می گردد.

 

کنترل استرس

تنفس منظم در حرکات یوگا باعث کنترل و کاهش استرس می گردد.تنفس صحیح و منظم در کودکان نیز دارای چنین فایده مشابهی است.یوگا کودکان را تربیت می کند تا سطوح استرس شان را کاهش دهند و احساسات خود را با استفاده از تنفس کنترل کنند.از طریق یوگا، کودکان می توانند از تکنیک های تنفسی در زمان هایی که احساس تنش می کنند استفاده کنند و می توانند مزایای کنترل استرس را ببینند.

فواید یوگا برای کودکان

مبارزه با اتفاقات ناگوار

کودکانی که والدین خود را از دست می دهند از لحاظ روحی بسیار تحت تنش قرار می گیرند از این رو انجام تمرینات یوگا تا حدود زیادی می تواند به آن ها کمک کند.

 

جلوگیری از منزوی بودن

همه ما می دانیم انجام ورزش هایی مانند فوتبال ،بسکتبال و … دارای فواید زیادی برای کودکان است.اما بسیاری از کودکان به چنین ورزش هایی علاقه ندارند و در کل به ورزش های رقابتی تمایل نشان نمی دهند.در حرکات یوگا هیچ رقابتی وجود ندارد.بلکه هدف یوگا افزایش تمرکز به خود شخص است.بنابراین اگر کودک شما به ورزش های رقابتی دسته جمعی علاقه ندارد و شما نیز از این موضوع نگران هستید و دوست فرزند شما روحیه تیم بودن را تجربه کند و با همسن سالان خود درورزش های مشترک شرکت کند ،یوگا بهترین گزینه است.

 

ارتقا سطح آگاهی

یکی از 10 فواید یوگا برای کودکان ،افزایش سطح آگاهی در آنهاست.یوگا همچنین یک ابزار عالی برای بالا بردن آگاهی، کمک به فرد برای تعادل بدن و ذهن است.در یوگا کودکان اغلب از داستان ها استفاده می شود و با باز شدن ذهن کودکان افزایش سطح آگاهی در آنان را مشاهده خواهید کرد.داستان هایی از قبیل راههای افزایش اعتماد به نفس ،الهام گرفتن از طبیعت و…..

 

افزایش تعادل

هم در کودکان و هم در بزرگسالان حرکات یوگا باعث افزایش تعادل بیشتر می گردد.زیرا حرکات یوگا بر روی تمام عضلات بدن تمرکز می کند و این امر سبب افزایش تعادل می گردد. یوگا دارای حرکات زیادی برای افزایش تعادل است.

فواید یوگا برای کودکان

سلامت ذهن

یکی دیگر از 10 فواید یوگا برای کودکان ،سلامت ذهن آن ها است.براساس تحقیقات انجام شده کودکانی که به حرکات یوگا می پردازند در مقایسه با کودکان دیگر آرام تر و خوشحال تر هستند و در نتیجه دارای سلامت ذهن بیشتری نیز هستند.یوگا به تنهایی در کودکان باعث کاهش اضطراب، افسردگی و خستگی می شود.

 

حتما بخوانید : فواید یوگا

 

خوشحالی و انعطاف پذیری بیشتر

کودکان با مدیتیشن و تمرینات یوگا مهارت های خود را از لحاظ توجه، خودآگاهی و خود مدیریت افزایش می دهند که منجر به تصمیم گیری مسئولانه و درست آن ها در جامعه می شود.مطالعات نشان داده اند که این کودکان شادتر و انعطاف پذیرتر هستند.کودکانی که حرکات یوگا را انجام می دهند متعهدترند و احترام بیشتری نسبت به افراد وطراف و جهان دارند.

 

برای امتیاز به این محصول کلیک کنید!
[کل: 6 میانگین: 4.7]

 

برای امتیاز به این محصول کلیک کنید!
[کل: 6 میانگین: 4.7]

3 دیدگاه در “فواید یوگا برای کودکان

  1. مریم گفت:

    چه سنی برای شروع یوگا بچه ها خوبه؟

  2. هديه گفت:

    شما مربي يوگا كودكان تو شهر گرگان ميشناسيد معرفي كنيد

  3. ناشناس گفت:

    باشگاه یوگا کودکان در تهران معرفی کنید لطفا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *