دکوراسیون, مقالات

دکوراسیون آشپزخانه شیک و مدرن

دکوراسیون آشپزخانه شیک و مدرن

 چرا دکوراسیون آشپزخانه شیک و مدرن مهم است؟

 

آشپزخانه قلب خانه است. خانم های ایرانی بیشتر وقت خود را در آشپزخانه میگذرانند به همین دلیل دکوراسیون آشپزخانه برای آن ها خیلی مهم است. در این مقاله به نکاتی خواهیم پرداخت که به وسیله آن ها میتوانید دکوراسیون آشپزخانه شیک و مدرن را بسیار زیبا کنید و از آن لذت ببرید.

 

دکوراسیون آشپزخانه شیک و مدرن

دکوراسیون آشپزخانه

عوامل زیادی در زیبا سازی و دکوراسیون آشپزخانه نقش دارند که میتوان به نورپردازی , چینش وسایل و کابینت ها اشاره کرد.اگر میخواهید که چینش و دکوراسیون آشپزخانه تان را به بهترین نحو انجام دهید باید نکاتی را رعایت کنید تا آشپزخانه تبدیل به یکی از بهترین مناطق خانه تان شود و به زیبایی آن افزوده شود. پس با ما همراه باشید تا شما را با مهم ترین نکات در خصوص دکوراسیون آشنا کنیم.

 

ایجاد مثلث کار

در آشپزخانه مثلث معروفی وجود دارد به نام مثلث کار. در این مثلث باید فاصله ای منطقی بین گاز , یخچال و سینک ظرفشویی وجود داشته باشد. زیرا خانم ها در آشپزخانه با این سه وسیله سر و کار زیادی دارند و اگر این مثلث و ابعاد آن را رعایت کنند به راحتی میتوانند کارها را سروسامان دهند و دچار کلافگی نشوند. چینش بین این سه وسیله نباید کمتر از 80 سانتی متر باشد زیرا باعث بهم ریختگی اوضاع از دید خانم ها خواهد شد. در تصویر زیر نمونه ای از این مثلث کار را خواهید دید.

 

دکوراسیون آشپزخانه شیک و مدرن

 

 

ایجاد نور مناسب

اگ به دکوراسیون آشپزخانه شیک و مدرن اهمیت میدهید وجود نور طبیعی در خانه و آشپزخانه بسیار مهم است. اکثر خانم ها طرفدار خانه هایی هستند که نورگیر است و پنجره های بزرگی دارد. در دکوراسیون آشپزخانه باید نور مناسبی وجود داشته باشد و از پرده های مناسب جهت وارد شدن نور به آشپزخانه استفاده کرد. اگر آشپزخانه ای پنجره نداشته باشد باید به وسیله نورهای مصنوعی جلوه ای مناسب برای آن ایجاد کنیم زیرا آشپزی نیاز به نور دارد. در تصویر زیر مشاهده میکنید که به خوبی از نور مصنوعی استفاده شده و علاوه بر نور رسانی مناسب باعث زیباتر شدن فضا نیز شده است.

 

دکوراسیون آشپزخانه شیک و مدرن

کف پوش مناسب

کف پوش ها یکی از ابزارهایی است که میتوانند جلوه زیبایی به محیط خانه و آشپزخانه بدهند. اگر قصد دارید دکوراسیون آشپزخانه شیک و مدرن داشته باشید از کف پوش در دکوراسیون آشپزخانه استفاده کنید باید چند نکته را در انتخاب آن ها مدنظر بگیرید :

 

ضد آب باشد

در آشپزخانه با مایعات زیادی سر وکار داریم و احتمال ریختن آب بر روی زمین بسیار زیاد است. به همین دلیل باید از کف پوشی استفاده کنیم که آب به آن نفوذ نکند. در غیر این صورت در مدت زمان کوتاهی کف پوش خراب میشود و ناچار به تعویض آن و در نتیجه تقبل هزینه اضافی باشید. پس بهترین کف پوش برای آشپزخانه کف پوش های ضد آب هستند.

 

لیز نباشد

یکی دیگر از معیارهایی که باید در انتخاب کف پوش آشپزخانه درنظر بگیرید این است که کف پوش لیز نباشد. زیرا باعث ایجاد دردسر برای خانم خانه خواهد شد. در آشپزخانه با مواد مایع و روغنی سروکار زیادی دارید پس باید نوعی از کف پوش را انتخاب کنید که اگر مایعات بر روی آن ریخت لیز نشود.

 

شیاردار نباشد

اگر میخواهید از کف پوش در دکوراسیون آشپزخانه استفاده کنید نباید شیاردار باشد. زیرا در آشپزخانه ممکن است روغن یا مواد غذایی بر روی کف پوش بریزد و در شیارها نفوذ کند. این مساله هم باعث رسوب مواد در شیارها و خراب شدن کف پوش میشود و هم باعث ایجاد جلوه ای نازیبا در مرور زمان خواهد شد.

 

رنگ مناسب در دکوراسیون آشپزخانه

رنگی را انتخاب کنید که خیلی زود لکه ها را نشان ندهد. رنگی مانند رنگ سفید میتواند خیلی زود کثیفی ها و لکه ها نشان دهد و شما مجبور هستید که هر روز آن را تمیز کنید. رنگ هایی مانند رنگ قهوه ای برای کف پوش رنگی مناسب است.

در تصویر زیر میتوانید رنگ مناسبی را برای کف پوش آشپزخانه مشاهده کنید.

 

دکوراسیون آشپزخانه شیک و مدرن

میزناهار خوری مناسب با دکوراسیون آشپزخانه

مبلمان آشپزخانه در زیبایی آن تاثیر بسیار زیادی دارند به طوری که خانم ها در انتخاب آن ها دچار وسواس میشوند. بهترین مبلمان برای آشپزخانه مبلمانی است که فضای زیادی را اشغال نکند. به خصوص اگر آشپزخانه شما کوچک باشد و فضای زیادی نداشته باشد باید از مبلمانی استفاده کنید که بتواند در کمترین فضا جای شود. نکته دیگری که باید رعایت کنید این است که مبلمان سبک باشد تا به راحتی جابجا شود. زیرا در آشپزخانه زود به زود مجبور هستید که زیر میز و صندلی ها را تمیز کنید. معیار مهم دیگری که باید در انتخاب مبلمان آشپزخانه داشته باشید رنگ زیبا و هماهنگ با محیط است.

 

 

دکوراسیون آشپزخانه شیک و مدرن

انتخاب رنگ مناسب در دکوراسیون آشپزخانه

انتخاب رنگ در آشپزخانه بسیار مهم است زیرا رنگ مناسب میتواند اشتهای شما را به غذا زیاد کند. و رنگ های بی حال و کمرنگ میتواند جلوی اشتهای شما را بگیرند. برای آشپزخانه از رنگی استفاده کنید که با دیگر قسمت های خانه هماهنگ باشد و ترکیبی زیبا را برای خانه شما به وجود بیاورد.

 

دکوراسیون آشپزخانه شیک و مدرن

فضایی برای نگهداری وسایل اضافه

سعی کنید در آشپزخانه فضایی را برای نگهداری وسایل اضافه در نظر بگیرید. و وسایل اضافه را در معرض دید قرار ندهید. این کار باعث شلوغ تر نشان دادن آشپزخانه و کم شدن فضای کار شما خواهد شد. فضایی مانند کابینتی که کمتر استفاده میکنید برای نگهداری وسایل اضافه مناسب است.

 

 

دکوراسیون آشپزخانه شیک و مدرن

زیباسازی آشپزخانه

راه های مختلفی برای زیباسازی فضای آشپزخانه وجود دارد. میتوانید از گل و گیاهان مصنوعی در فضای آشپزخانه استفاده کنید. استفاده از گل های طبیعی در آشپزخانه پیشنهاد نمیشود زیرا به دلیل گرما و وجود چربی در فضا باعث پژمرده شدن گل های طبیعی میشود. از گلدان های بزرگ و زیبا استفاده کنید.

 

دکوراسیون آشپزخانه شیک و مدرن

استفاده از چوب در دکوراسیون آشپرخانه

استفاده چوب و سایل چوبی در آشپزخانه باعث زیباشدن آن میشود. حدالامکان مبلمان , کابینت و وسایل دکوری چوبی را انتخاب کنید تا حال و هوای آشپزخانه های مزرعه ای برای شما زنده شود.

 

دکوراسیون آشپزخانه شیک و مدرن

 

در این مقاله در زیبآذین به بررسی نکات مهم در دکوراسیون آشپزخانه پرداختیم تا به وسیله این نکات بتوانید دکوراسیون آشپزخانه شیک و مدرن و زیبا بسازید. زیبایی آشپزخانه مدرن و سنتی به سلیقه شما بستگی دارد. اگر بهترین طراحی را داشته باشید آشپزخانه شما تبدیل به زیباترین اشپزخانه خواهد شد.

 

برای امتیاز به این محصول کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

 

برای امتیاز به این محصول کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *